Formula 1

[F1][bsummary]

Fotbal Intern

[Fotbal Intern][bsummary]

Filme online

[Film][bsummary]

Jocuri/Games

[Jocuri][bigposts]

Seriale

[Seriale Noi][bsummary]

Turul Frantei 2019

[ciclism][bsummary]

Seriale Terminate

[Seriale terminate][twocolumns]

Formula 1 - Monaco 2018


In anul 1929 avea loc prima cursa de formula unu care se disputa in Principatul Monaco.

89 de ani de istorie, de traditie, de povesti frumoase sau dureroase, de infrangeri si reusite care au tinut capul de afis al celor mai importante ziare din lume.
Povestea a inceput in data de 14 Aprile 1929 la initiativa lui Antony Noghes (important producator de tigarete si fondatorul Automobile Club de Monaco) sustinut de catre Printul Louis II si de catre pilotul monegasc al acelor vremuri, Louis Chiron.

In anii de inceput, formatul unui Grand Prix cuprindea cateva sesiuni de antrenamente, de regula trei, urmate de cursa traditionala de duminica. Nu exista notiunea de sesiune de calificari, în care pilotii să parcurgă tururi cronometrate si sa-si stabileasca astfel pozitiile pe grila de start în functie de abilitati.

Merita mentionat si ca la startul primei curse disputate in Monaco a fost prezent si un roman.
George Burianu, un brailean care a concurat pentru Bugatti T35C si care a terminat cursa pe locul doi, in spatele pilotului britanic William Grover-Williams.

 Pana în 1933 a fost utilizat banalul sistem de tragere la sorti: în functie de numarul de piloti, fiecarei echipe îi erau alocate anumite pozitii pe grila de start prin tragere la sorti, iar managerii stabileau ulterior pozitia fiecarui pilot al echipei în functie de preferinte şi de valoarea acestuia.

In anul 1933 Marele Premiu al statului Monaco este inclus in grupul elitist de opt Mari Premii Internationale alaturi de Franta, Italia, Spania, Germania, Belgia, trofeul Turist si cursa de 500 de mile de la Indianapolis.
Astfel isi face debutul si conceptul de calificari pentru cursa, dupa modelul implementat deja la Indianapolis.
Nu era o sesiune propriu-zisa de calificari, pur si simplu se luau in calcul timpii realizati intr-una din sesiunile de antrenamente. 1 secunda era intervalul minim de cronometrare pentru piloti la acea vreme.


Monaco a fost, este si va ramane prin excelenta un anti-circuit, antiteza depasirii si negarea aerodinamicii, dar nu si a dragostei fata de sportul cu motor.
Un circuit incarcat de istorie, de traditie si de stralucire, Monaco este singura cursa pe care orice pilot viseaza sa o castige. Asemenea circuitului de la Le Mans sau Indy 500, Monaco GP este o cursa unica, un circiut care parca se desprinde de insusi sportul din care provine.
O combinatie intre curaj, tehnica si precizie este necesara pentru a reusi sa castigi acest premiu.

Monaco GP 2018

GPM
GPM1

Sezonul 2018 al Formulei 1 a început cu două victorii pentru Sebastian Vettel și una pentru Daniel Ricciardo, însă Mercedes a reușit să revină în forță în etapele programate în Azerbaidjan și Spania și a înregistrat două victorii consecutive prin Lewis Hamilton.
Acestea i-au permis pilotului britanic să-și construiască un avans de 17 puncte în clasamentul general în fața lui Vettel. Ferrari și Red Bull speră însă să revină pentru cel puțin o etapă cu ocazia Marelui Premiu al statului Monaco.

Specialiștii anticipează că Red Bull Racing va fi capabilă să obțină performanțe bune, întrucât monopostul austriecilor este printre cele mai bine adaptate la circuitul caracterizat de o forță de apăsare aerodinamică ridicată.

De altfel, inclusiv Toto Wolff, directorul de motorsport al Mercedes, pare resemnat că rivalii vor obține victoria în cursa de duminică. "Nu suntem favoriți în acest weekend. Favoriții sunt Red Bull și Ferrari. Red Bull sunt puternici în virajele lente și acolo unde viteza pe linia dreaptă este mai puțin importantă, în timp ce Ferrari a dominat anul trecut", a precizat el.


Circuitul de la Monaco şi regulamentul DRS



Iata si cateva date informative:
  • Numarul de tururi = 78;
  • Lungimea unui tur = 3.337 km;
  • Distanta totala parcursa = 260,286 km;
  • Recordul de timp pe tur = 1:14:820 detinut de Sergio Perez(2017);
  • Cele mai multe victorii: Ayrton Senna (de 6 ori castigator) 
Monte Carlo are un statut aparte în calendar şi o configuraţie care pedepseşte aspru chiar şi cea mai mică eroare, atât din cauza pistei înguste, cât mai ales din cauza barierelor metalice de protecţie poziţionate la margine. Tocmai de aceea este însă în acelaşi timp şi un circuit care oferă satisfacţii majore pentru piloţii care concurează la limită şi stabilesc performanţe bune.
Monaco este cel mai lent circuit din calendarul competițional și, în cele mai multe cazuri, oferă un număr foarte scăzut de depășiri. Unica zona de depășire DRS nu a fost prea eficientă în sezoanele anterioare, astfel că fanii nu-și pun mari speranțe nici din acest punct de vedere. Și în acest an există o singură zonă DRS, cu punctul de detecție amplasat cu 80 de metri înainte de intrarea în virajul 16, în timp ce activarea sistemului se poate face la 18 metri după virajul 19. 

Pneurile Pirelli: debut pentru hypersoft

Monaco este prima cursă a sezonului în care piloții vor putea folosi pneurile de compoziție hypersoft, cea mai moale din întreaga gamă. De altfel, piloții au optat pentru 9, 10 sau 11 seturi de hypersoft și este de așteptat ca acestea să fie preferate în detrimentul cauciucurilor ultrasoft și supersoft. Potrivit unor date estimative, pneurile hypersoft sunt cu circa o secundă pe tur mai rapide decât cele ultrasoft. În mod tradițional, piloții efectuează o singură oprire la boxe la Monaco, întrucât circuitul nu este unul solicitant pentru pneuri.

Vremea:
Potrivit datelor furnizate de AccuWeather, vremea va fi predominant frumoasă la Monaco în fiecare dintre cele 3 zile, cu temperaturi maxime de 23-26 de grade. Pentru antrenamentele de joi și calificările de sâmbătă exista unele șanse de ploaie, însă este puțin probabil că acestea să afecteze semnificativ desfășurarea sesiunilor. 

EvenimentZiuaOraTransmisiuni TVInternet
Antrenamente 1joi, 24 mai12:00Digi Sport, Dolce SportDigi Online, Telekom TV
Antrenamente 2joi, 24 mai16:00Digi Sport, Dolce SportDigi Online, Telekom TV
Antrenamente 3sambata, 26 mai13:00Digi Sport, Dolce SportDigi Online, Telekom TV
Calificarisambata, 26 mai16:00Digi Sport, Dolce SportDigi Online, Telekom TV
Cursaduminica, 27 mai16:10Digi Sport, Dolce SportDigi Online, Telekom TV